dinsdag 23 februari 2016

Favoriete oogschaduwpalettes


Oogschaduw draag ik al een poosje elke dag, en vooral neutrale bruintinten zijn bij mij heel erg geliefd. Ik houd absoluut niet van mono oogschaduws, omdat je als je een hele look wilt maken dan zoveel losse kleurtjes nodig hebt, dus gebruik ik alleen maar palettes, en mijn persoonlijke favorieten ga ik jullie vandaag laten zien, dus als je benieuwd ben moet je snel verder lezen!


Het leek me wel leuk om te beginnen met mijn favoriete paletten, Naked 1 en Naked Basics, beide van Urban Decay. Naked Basics is superhandig om mee te nemen, omdat hij alle basics voor een leuke ooglook bevat en een lekker grote spiegel. Naked 1 gebruik ik eigenlijk altijd voor feestjes of als ik uit gaan, omdat er heel veel mooie shimmery kleurtjes inzitten die perfect zijn voor een opvallende ooglook.


Zoals je ziet heeft het palette veel verschillende kleuren, van licht tot donker, matte en shimmery, maar niet zo saai als gewoon wit en zwart. De pigmentatie is perfect, vooral de shimmery kleuren geven zó veél kleur af. Zelf gebruik ik eigenlijk maar vier kleurtjes heel vaak, maar ik ben van plan om zeker wel eens wat vaker te gaan experimenteren met de andere kleuren.

♥ = Deze twee kleuren gebruik ik eigenlijk altijd als ik een standaard/basic look maak die gewoon bij alle soorten kleding past draag. De lichte kleur op het bewegend ooglid, de donkere kleur in de crease.

♥ = Voor en look met meer kleur gebruik ik de lichte champagne/roze kleur op het bewegend ooglid en de bordeaux kleur in de crease, maakt je look net iets specialer.





Het Naked Basics is echt een heel leuk, schattig, maar ook handig klein palette. Alle basic kleuren zitten er in, en omdat ik voor school wel gewoon een basic look wil gebruik ik deze dus altijd. Alleen de eerste kleur bevat shimmer, de rest van de kleurtjes zijn allemaal matte.

♥ = Omdat ik wel een beetje shine wil in mijn ooglook gebruik ik de eerste kleur op mijn bewegend ooglid. De kleur in mijn crease is niet de bruintint met het hartje, kwam ik net achter, maar de lichtbruin ernaast. Hij lijkt heel licht, maar geeft veel kleur af waardoor hij als snel wat donkerder wordt. 



Het oogschaduwpalette uit de Catrice Treasure Trove LE trok in eerste instantie niet echt mijn aandacht, maar toen ik hem toch besloot te kopen en thuis voor het eerst gebruikte was ik er toch erg blij mee. Het pigment lijkt zo op het eerste oog echt wel een beetje tegen te vallen, maar je ogen pakken de kleur veel beter op dan je zou denken. Met een goede primer eronder krijg je echt wel een mooi resultaat en kan je toch een leuke look maken. Ook bevat het palette een lekker grote spiegel wat ik altijd heel fijn vind.


♥ = De eerste lichtste kleur is matte en perfect voor op het bewegend ooglid. Daarna gebruik ik de donkere kleur in de crease en soms wil ik nog wel eens de allerdonkerste kleur pakken om deze aan te brengen in de buitenste ooghoek.







Mijn eerste en enige MUA palette kocht ik tijdens mijn reisweek in London en is niet alleen heel mooi en budget, maar draagt dus ook nog leuke herinneringen met zich mee. Het Undress Me Too palette is een dupe van Naked 2, maar dan super voordelig. Het palette bevat vooral veel shimmery kleurtjes, zoals je kunt zien zijn deze ook het best gepigmenteerd. Ondanks het goede pigment kruimelen de oogschaduw wel een beetje, maar verder valt er goed mee te werken en blenden ze ook makkelijk.  


♥ = Ook al bevat dit palette heel veel verschillende mooie kleurtjes, toch gebruik ik er eigenlijk weer maar twee, voor een hele simpele look. Aan de pans in het palette zie je we welke. De lichte kleur gaat op het bewegend ooglid en de mooie donkerbruine kleur in de crease. Uit dit palette gebruik ik trouwens ook heel vaak de zwarte kleur voor een lijntje onder het oog.




Dit palette van Catrice viste ik een keer uit de kortingsbak nadat deze uit het assortiment gegaan was. Waarschijnlijk herken je de kleuren wel terug uit andere palettes, dit soort kleuren draag ik heel vaak. Alleen de oranje achtige kleur is nog onaangeraakt, de rest gebruik ik wel vaak. Je kunt wel zien dat er vooral iin de lichte kleur een flinke deuk zit. Alle kleuren bevatten trouwens shimmer.

♥ = And again, de lichte kleur gaat op mijn bewegend ooglid. De kleur in mijn crease hangt af van waarvoor ik mijn make-up doe. Stel het is voor school, dan ga ik voor lichtbruin. Ga ik uit? Dan kies ik de donkerbruin en maak ik een smokyeye. 


En dat waren dan mijn favoriete palettes! Een lichte kleur op het bewegend ooglid met een bruine kleur in de crease is echt mijn signature look, en met iets anders zie je me niet heel snel. Ook hou ik echt van een combi met matte én shimmery kleurtjes. Het Naked palette is echt mijn favorite, maar budget palettes doen het bij mij toch echt nog wel heel erg goed.

Wat is jou signature ooglook?
Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten