dinsdag 8 december 2015

Everyday make-up gezichtsproducten

Voordat ik dagelijks begin met mijn make-up is het natuurlijk wel belangrijk dat ik mijn gezicht goed heb verzorgd en geprept voor wat er allemaal op gaat. Omdat mijn make-upstash uit een hoop producten bestaat besloot ik het in verschillende losse artikelen te verdelen en in het artikel van vandaag behandel ik mijn gezichtsproducten. Het zijn er niet veel, maar ze vormen wel mijn basis voor de dag. Kijk je mee naar wat ik gebruik?



Als eerste is een goede dagcrème natuurlijk echt een must. Bij de Action kwam ik een poosje geleden deze make-up basis van Niveau tegen en omdat ik zo benieuwd was nam ik hem mee omdat hij toch bijna niets kostte. Het is (zoals er ook in het Duits staat) een verfrissende gel-crème.


De crème heeft inderdaad echt de substantie van een gel en is dus niet echt een crème. Onder crème verstaan we meer een dik smeersel wat vooral bedoeld is voor een huid die voeding nodig heeft. Deze met de blauwe dop was volgens mij ook speciaal bedoeld voor de gemengde/vette huid. Hij ruikt er fris en lekker en zorgt er voor dat mijn huid verzorgd, maar redelijk matte is, een goede basis voor mijn make-up dus.


Vervolgens twee primers. Een primer bevat vaak veel siliconen die puistjes kunnen veroorzaken, dus gebruik ik ze liever niet te vaak, sowieso niet elke dag. Wanneer ik uit ga gebruik ik sowieso wel een primer omdat ik wel wil dat mijn  make-up er de hele avond op blijft zitten. De Be Creative Velvet Matte Primer is dan perfect omdat hij mijn gezicht langer matte houdt en hierdoor mijn foundation mooier blijft zitten. De Max & More Illuminating Face Primer zorgt er voor dat mijn huid wat meer straalt terwijl ik niet het gevoel heb dat hij mijn huid helemaal verstopt. Allebei erg fijn, maar zeker niet voor élke dag.


Met de ingrediënten ben ik nooit heel erg bekend, maar de namen die ik zie (polymeren, glycerine etc.) lijken me niet erg geweldig om op je huid te smeren. Wel staat aqua als eerste op de lijst bij de Action primer, dus ik denk dat deze wel wat beter voor de huid is.


Dan twee sprays voor het gezicht. De ene voor voor en de ander voor na je make-up. Het Tea Tree Toner Water van Lush gebruik ik als ik mijn gezicht net gewassen heb. De Tea Tree dringt dan goed door in mijn huid en zou daar moeten zorgen voor minder puistjes en onzuiverheden. Ik heb hem nog niet zo intensief gebruikt dus kan er ook nog weinig over zeggen. De Etos fixing spray heb pas al gereviewd in een artikel en hier ben ik erg tevreden over. Hij is niet te nat en zorgt er echt voor dat mijn make-up langer blijft zitten.


De ingrediënten in het Tea Tree Water zijn allemaal vers en het product is handgemaakt. Er staat wel parfum en parabenen bij, maar ik krijg daar zelf geen vervelende reactie op dus is dat voor mij geen probleem.


En als laatste nog een lippenbalsem. Deze breng ik als eerste aan dus had beter de eerste foto kunnen zijn maar achja. Het is een Baby Lips lippenbalsem van Maybelline in Intense Care. Als je op zoek bent naar een intensief voedende lippenbalsem kan ik deze alleen niet aanraden. Dan vraag je je vast af waarom ik deze dan wel gebruik? Juist omdat hij niet zo goed voed zorgt het ervoor dat mijn liepen niet meer droog en stroef zijn, maar ook niet te plakkerig. Als ik dan vervolgens mijn lipstick aanbreng voelt het niet net alsof ik nog steeds een dikke laag balsem op heb, maar alsnog wel gevoed.

Dit was dan het eerste deel van mijn make-upstash. Ongeveer eens in de twee weken wil ik een artikel als deze gaan uploaden zodat ik jullie elke keer weer een beetje meer van mijn stash kan laten zien zonder dat jullie een artikel hoeven te gaan lezen van 30 pagina's lang of zonder goede informatie bij de producten. Ik hoop dat je met plezier gelezen hebt en ik zie je terug bij het volgende artikel!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten