donderdag 10 december 2015

Yves Rocher Sexy Pulp Mascara + Catrice Liquid Liner


Na heel lang te hebben geswitcht tussen verschillende eyeliners en mascara's heb ik nu mijn perfecte combo gevonden. Eyeliner opdoen vind ik zelf na jaren nog steeds heel moeilijk, en het enige wat ik kan is een standaard lijn boven mijn ogen. Hoe vaak ik het ook probeer, een wing lukt nooit(aan beide kanten)! Toch ga ik de deur niet uit zonder eyeliner. Wanneer ik het niet op heb zie ik eruit alsof ik net uit bed kom en zijn mijn ogen mega klein. Ook mascara is echt essentieel, want mijn  wimpers staan recht naar voor en zijn dus ongeveer onzichtbaar als ik het niet draag.


De Sexy Pulp Mascara van Yves Rocher ontdekte ik toen mijn moeder hem uit nieuwsgierigheid bestelde als extraatje bij onze bestelling. Jaren geleden bestelde ik ongeveer eens in de twee maanden, en Yves Rocher heeft een hoop fijne producten. Na één keer gebruiken wist ik al dat dit een favoriet zou worden, omdat hij mijn rechte wimpers gaf wat andere mascara's niet konden. De variant die heb ik trouwens een limited edition, normaal gesproken is hij zwart.


Zoals je kunt zien heeft de mascara een groot, volumineus borsteltje die niet recht is, maar naar binnen en en vervolgens weer naar buiten loopt. Dit zorgt ervoor dat je wimpers enorm veel volume krijgen en ook nog eens mooi gekruld zijn. Voordat ik mijn mascara opdoe zorg ik dat ik eerst mijn wimpers zo'n 10 seconden heb gekruld zodat die behouden blijft na het opdoen van mijn mascara. Ook verlengd de mascara mijn wimpers zodat ze veel langer ogen.


Wat ik wel erg vervelend vind is dat er aan het einde van het borsteltje een grote klodder mascara zit. Als je het zo aan zou brengen komt die klodder of aan het begin of aan het eind van je wimper terecht en plakt alles aan elkaar. Daarom is het belangrijk om voor het aanbrengen de klodder even af te vegen.


Mijn favoriete eyeliner is de Liquid Waterproof Eyeliner van Catrice. Toen ik in de zomer een goede waterproof eyeliner nodig had vond ik deze en sindsdien gebruik ik geen andere meer. 010 Don't Leave Me! is super waterproof en gaat er met water niet af. Zwemmen, douchen, regen, hij kan alles aan.


Wat fijn is aan het kwastje is dat het wel een vilten tip heeft, maar toch lang en dun is dus brengt hij heel makkelijk aan en kunnen zelfs klunzen als ik een mooie dunne lijn zetten. Een wing lukt me nog steeds niet, maar als je een beetje talent heb moet het je met dit kwastje toch wel redelijk goed en makkelijk lukken.


De lijnen lijken mooi, maar het nadeel is dus dat hij soms wat waterig is zodat 'ie niet meer zo intens is als anders. Het gekke is is dat hij dus niet altijd waterig is, maar soms op sommige manieren. Op de manieren dat hij niet waterig is brengt hij wel heel fijn aan en is hij wel mooi zwart.


Zo zien de eyeliner en wimpers eruit, aan het eind van de dag zelfs. Alles zit nog prima op zijn plek, mijn eyeliner is nog zwart en mijn wimpers zijn nog gekruld. Ik vind mijn wimpers er zelfs nog uit zien als natuurlijke nepwimpers. Het effect is heel mooi en longlasting. Ik kan allebei de producten zeker aanraden. De mascara is iets duurder en moeilijk verkrijgbaar,  maar de eyeliner is budget te koop in elke Kruidvat.

Wat is jou favoriete mascara en eyeliner combo?

Liefs

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je ook een fan bent van Yves Rocher producten. Deze mascara doet zeker wonderen. Ik schreef er laatst ook een review over. Ik gebruik ook vaak eye care cosmetics mascara. Puur omdat mijn ogen niet tegen veel andere mascara's kunnen.
    xxx
    http://www.sherrryhussain.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind hem echt super! Mijn wimpers zijn echt heel moeilijk en met geen één andere mascara krijg ik mijn wimpers zo mooi lang

      Verwijderen