zaterdag 12 december 2015

Going out essentials


Uitgaan is iets wat ik steeds vaker doe. Ik ben altijd al ongeveer een jaar jonger geweest dan mijn vriendinnen die dit al wat langer en vaker deden, en omdat het me dan ook leuk leek ging ik wel eens mee. Eigenlijk vind ik het steeds leuker en ga ik dus ook steeds vaker gezellig een avondje uit met vriendinnen. Mensen die mij wat langer kennen dan vandaag weten dat ik de deur niet uitga zonder overbodige spullen mee te nemen, dus ook als ik uitga heb ik altijd wat essentials mee die thuis hadden kunnen blijven, maar waar zonder ik niet wegga.



Een van de twee tasjes die ik altijd meega als ik uitga is deze van de H&M. Het is eigenlijk een schoudertasje, maar het afneembare hengsel heb ik eraf gehaald omdat ik hem fijner vind om te gebruiken als clutch. Zo heb je alles letterlijk bij de hand, en als ik mijn tasje achter of naast me heb hangen ben ik toch wel een beetje 'bang' omdat in drukke ruimtes je niet altijd alles en iedereen in de gaten kunt houden. Het is een heel basic tasje met een groot binnenvak en een klein ritsvakje waar opzich nog wel redelijk wat past. De buitenkant is deels met structuur en deels mat met een gouden ritsje.


En het andere tasje wat ik ook vaak meeneem is een ander tasje van de H&M, ook zwart met gouden details (me like). Deze tas is iets groter en steviger door de vaste vorm die hij heeft. Hij heeft een voorste klep die met een drukknoopje sluit en dan gewoon stevig dichtzit. Aan het tasje hangt een hengsel die bevestigd is aan het tasje met gouden kettinkjes, die ook afneembaar is. Zelf gebruik ik dit tasje ook als clutch, maar laat ik het hengsel er wel aan hangen omdat deze wat groter is en af en toe toch fijn is om even om je schouder te hangen. Hij heeft een hele classy uitstraling en is dus bij een etentje of een wat chiquere gelegenheid ook heel geschikt.


In de stad en in drukke clubs of discotheken is het vaak mega druk en als je dan met veel mensen op elkaar staat kan het nog wel eens zijn dat je gaat zweten, dus heb ik altijd een kleine deo en ook een parfum mee. De deo van Dove pas omdat 'ie zo klein is precies in het tasje, maar omdat hij compressed is zit er evenveel in als een standaard deo. De White Lily N26 parfum van Kruidvat is super cheap, maar ruikt heel lekker. Ik vind hem zelf echt naar Lady Million, mijn favoriete parfum, ruiken.


Na-tuur-lijk neem ik ook make-up mee. Ik probeer het bij de dingen te houden die ik echt nodig heb en meer niet mee te nemen. Vaak zijn dat dus alleen mijn Catrice poeder en mijn Essence bufferbrush  en een lipstick. De lipstick die ik dan meeneem is de lipstick die ik aan het begin van de avond opdoe, want na wat drankjes gaat je lipstick altijd wel wat slijten. MAC Diva vind ik super geschikt voor een avondje uit en draag ik dus vaak.


Omdat ik ook de hele avond fris uit mijn mond wil ruiken neem ik al-tijd kauwgom mee. Meestal neem ik maar één pakje mee, maar toevallig zaten er nu twee in mijn tasje. De Mentos breeze zijn echt mijn favoriet omdat ze heel sterk en fris zijn. Iets wat ook niet kan ontbreken in mijn tasje is een borsteltje, en omdat een grote niet past neemt ik dit mega cute setje van de Primark mee met een borsteltje en een kammetje.


Om te zorgen dat mijn telefoon niet leeg raakt, want who knows gebeurt er iets waarbij je iemand of iemand jou moet bereiken, neem ik ook mijn oplaadbare oplader mee. Deze kocht ik vorige maand bij de Kruidvat voor iets van 3 euro, mega goedkoop! Hij werkt niet als de beste, maar laad mijn mobiel wel echt bijna helemaal op.

En als laatste de meest onmisbare dingen, geld en mijn ID. Zonder ID kom je bij ons niet binnen, omdat je moet kunnen laten zien dat je 16 bent. Geld is natuurlijk het meest noodzakelijk, want ander kan ik mijn entree niet betalen en zou ik de hele avond niks kunnen drinken. Vaak neem ik te veel geld mee waardoor ik ook te veel uitgeef, dus een tipje is om niet te veel mee te nemen.


Dit was dan de inhoud van mijn going out bag. Meer dan de gemiddelde persoon, maar genoeg om mijn avond zonder zorgen door te komen. Vriendinnen zijn altijd heel blij met me, omdat ik alles mee heb om af en toe jezelf eventjes op te frissen en alles bij te werken. Ik hoop dat jullie dit artikeltje leuk vonden en er misschien ook iets aan hebben gehad!

Wat zijn jou going out essentials?

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten