dinsdag 15 december 2015

Sleek Au Naturel Eyeshadowpalette


Sleek is een mooi merk, alleen erg lastig te verkrijgen. Laatst liep ik in de stad bij de drogisterij een aantal Sleek producten tegen het lijf en bij ons in de buurt zie je ze niet vaak, dus besloot ik wat mee te nemen. Ik houd heel erg van bruine tinten in mijn ooglooks, dus het Au Naturel palette leek wel voor mij weggelegd. Het liefst wou ik hem gelijk gebruiken en uittesten, maar ik wilde er wel een mooi artikeltje over schrijven dus moest dit nog even wachten.


Verpakkingen vind ik zelf heel belangrijk, soms maken ze een product nog mooier, maar ze kunnen hem ook verpesten. De Sleek paletten zitten in een leuk en mooi zwart matte doosje met daarop een foto van de kleuren oogschaduw die in het palette zitten. Bij dit doosje zie je dus dat dit bruine kleuren zijn.


Leuk detail van de verpakking, de binnenkant is roze. Het palette heeft trouwens volgens mij ook een nummer, dit palette is nummer 601. Op de achterkant staat ook een look beschreven met stap voor stap welke kleuren je waar aan kunt brengen, vind ik zelf altijd wel een leuke toevoeging.


Het palette zelf is super simpel, maar vind ik daardoor juist echt prachtig. Hij is mega matte zwart en de tekst - het logo - is dan juist weer niet matte. Op de achterkant vind je de naam van het palette. Wat ik wel jammer vind is dat er geen kleuren op de achterkant van het doosje staan, stel je hebt meerdere Sleek paletten, dan is het toch makkelijker zo je palette te vinden.


Dan tatata, the inside. Wat mij zo beviel aan dit palette is dat er niet alleen matte of shimmery kleuren inzitten, maar een combi van allebei. Zelf vind ik het altijd leuk om mijn matte looks wat op te vrolijken met een shimmery kleurtje met glitters. Ook zit er licht en donker in, dus je kunt er echt alle kanten mee op.


Een extraatje, Sleek paletten hebben ook allemaal zo'n plastic velletje op de kleuren liggen waardoor je ziet hoe elke kleur heet. Dit maakt een palette toch altijd wat meer speciaal en persoonlijker, me like.

Van boven naar beneden: Moss, Conker, Nubuck, Nougat.
 De eerste vier kleurtjes, mweh tegenvaller. Ik hoorde van Sleek dat de pigmentatie altijd on point was, maar de matte kleuren kreeg ik met geen mogelijkheid op mijn huid,.in tegenstelling tot de shimmery kleuren waar ik amper met mijn vinger ver hoefde te gaan. Omdat ik nooit alleen glitter kleurtjes gebruik vond ik het dus echt zeer teleurstellend dat de matte kleurtjes bijna onzichtbaar waren.

Van boven naar beneden: Mineral, Bark, Honeycomb, Cappucino

Holy moly, het werd er niet beter op. Opnieuw is de shimmery kleur, mineral, wel heel mooi gepigmenteerd, maar de rest? Bark is opzich nog goed op te bouwen, maar vooral de lichtste kleuren vallen gewoon echt weg, terwijl je deze ook vaak wel nodig hebt in een look.


Van boven naar beneden: Noir, Regal, Taupe, Toast

Hier wordt ik blijer van. Met al mijn hoop swatchte ik Noir, en thank god is deze wel erg intens. Zwarte kleurtjes gebruik ik vaak voor onder mijn wimperrand en dat zal ik met deze ook gaan doen. Taupe koste nog wel wat moeite, en wil je deze ook intens op je oog dan zul je hem ook op moeten bouwen, maar het kan ermee door. Taupe is denk ik mijn favoriete kleur uit het hele palette. Het is een koele gouden kleur, die op de foto iets warmer lijkt. Voor feestlooks met glitter en shine is dit een topkleur.


Ben je opzoek naar een goed gepigmenteerd palette, ook met mooie matte kleuren? Dan kan ik je het Sleek Au Natural palette niet helemaal aanraden. Wanneer je juist zoekt naar een palette met een combi van matte en shimmery kleuren, en van plan bent lichte looks te maken dan is dit palette wel wat voor jou! Al met al ben ik deels tevreden, maar ergens wel een beetje disappointed  omdat ik al veel goede dingen over dit palette gehoord had en er dus ook veel van verwachtte. Voor 9,99 is dit palette te verkrijgen, alleen is hij in de meeste winkels niet te koop. In enkele V&D filialen staat voor zover ik weet wel een Sleek schap, en anders kun je bestellen op websites zoals themakeupspot.nl.

Heb jij al een palette van Sleek in je bezit?

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten