dinsdag 29 december 2015

Hoe fix je een gebroken poeder?


Als jullie me volgen op mijn Instagram hebben jullie een tijdje geleden waarschijnlijk wel gezien dat mijn poeder gesneuveld was. Zodra je pan hebt in je poeder is 'ie zo dun aan het worden dat hij breekt zodra je hem nog maar iets te hard neerlegt. Als je poeder dan net als bij mij in een make-uptasje in je tas zit die je hard neer gooit gaat dit niet altijd even goed. Ik ging sowieso een poging doen hem te redden en het leek me wel leuk om in een artikel aan jullie te laten zien hoe dit moet, dus bij deze.


Wat heb je nodig? Als eerste een flesje met pure alcohol. De alcohol die ik gebruikt heb was heel erg oud en dat was terug te zien in het eindresultaat, maar verder werkte het wel. Als je dit thuis niet hebt staan kan je het gewoon bij de Etos of Kruidvat kopen.  Daarnaast heb je een lepeltje nodig om te doseren en je poeder te stampen. Ook zijn een tissue en een reinigingsdoekje onmisbaar om te zorgen dat alles schoon blijft en om alles wat buiten de lijntjes zit weg te halen.Wat er niet bij staat, maar wat ik wel gebruikt heb is de onderkant van één van mijn Real Techniques kwasten.


Wat je als eerste doet is alle grote stukken poeder klein maken met de achterkant van je lepeltje. Je stampt het je een wat fijnere losse poeder overhebt. Als je gefrustreerd bent is dit zeker heerlijk om te doen, haha.


Vervolgens doe je wat alcohol op het lepeltje. Voeg steeds wat meer toe aan je poeder totdat het een dik papje is geworden, maar zorg dat de poeder niet gaat zwemmen in de alcohol. Roer alles goed door en zorg dat je ook alle poeder in de randjes meeneemt.


Uiteindelijk ziet het er zo uit. Niet heel mooi en aantrekkelijk, maar het gaat er vanzelf beter uitzien. Leg trouwens vanaf het begin al een tissue onder je poeder om te zorgen dat alle losse poeder en gemorste alcohol daar op valt. Ik ben zelf nooit zo netjes dus doe ik het altijd voor de zekerheid.


Met een nat remover doekje maak ik alle randjes met gemorste poeder schoon zodat alles er weer netjes uit ziet. De onderkant van de kwast gebruik ik dan om alles weer een beetje in model te stampen, maar dat is moeilijk als het nog nat is. Als je dit allemaal gedaan hebt laat je hem een nachtje opdrogen.


En uiteindelijk ziet je poeder er dan weer zo uit. Let niet op de gekke barsten die er bij mij inzitten. Ik weet niet hoe het komt maar ik heb het idee dat het te maken heeft met mijn oude alcohol. Je poeder is gewoon weer poederig en net zo te gebruiken als eerst. Nu vond ik het niet heel erg dat deze poeder stuk ging, maar stel dat een mooie high-end blush, bronzer, poeder of misschien wel een oogschaduw stukgaat dan weet je nu tenminste hoe je hem moet maken. Ik hoop dat jullie er iets aan gehad hebben!

Wat is jou favoriete poeder?
Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten