zondag 27 december 2015

Kwastenstash - gezichtskwasten


Al een poos wilde ik mijn kwastenstash laten zien, en nadat ik ze een beetje uitgezocht had ben ik gelijk aan de slag gegaan met foto's maken. Ik kwam er alleen wel achter dat het een heel erg lang artikel ging worden dus heb ik besloten hem in twee delen - het gezichtkwasten deel en het oogschaduwkwasten deel - te verdelen. Vandaag zien jullie dus de kwasten die ik gebruik om mijn gezichtsmake-up aan te brengen.


Dit zijn al mijn gezichtskwasten bij elkaar. Een groot deel van mijn kwasten is van Real Techniques en ik zal er even bij vertellen dat deze kwasten komen uit de Core Collection Set. Deze heb ik ooit besteld bij Boozyshop.nl en een andere heb ik gekocht ik Londen. Verder komen ze van allerlei verschillende winkels. De prijs varieerd van heel goedkoop naar iets duurder, maar echt high-end of bijvoorbeeld MAC kwasten heb ik (nog) niet.


De eerste drie kwasten die ik laat zien gebruik ik voor foundation, en je ziet dat twee hiervan van Real Techniques komen. Ik heb ook wel eens een stipplingbrush geprobeerd alleen vind ik vaste/stevige kwasten zoals deze veel fijner om een goed dekend geheel te krijgen. Van de twee Real Techniques kwasten gebruik ik meestal alleen de Expert Face Brush. Dit is een los verkrijgbare kwast die niet rond, maar wat platter is en heel dekkend en egaal je foundation verdeeld. Om het nog iets beter in te blenden ga ik er nog wel eens overheen met de bufferbrush. Het kleine kwastje wat je ziet is van de Primark en werkt verassend goed om foundation aan te brengen. Heb je een klein budget dan is dit een hele goede kwast.


De kwast die ik al tijden gebruik om poeder aan te brengen is de Powder Brush van Eyeslipsface. Omdat mijn huid heel snel gaat glimmen is het echt nodig om goed af te poederen en dan ook met een stevige kwast als deze. Ik zie vaak dat mensen zo'n hele dikke, slappe kwast gebruiken alleen bij mij werk t dit echt niet. Eyeslipsface is trouwens een heel leuk en goedkoop make-upmerk met meer goede kwasten.


Voor min favoriete highlighter, MAC Soft & Gentle, gebruik ik twee kwasten. Wil ik gaan voor een subtiele look die niet te heftig is dan kies ik de Kruidvat waaierkwast. Deze brengt het product niet te heftig aan, ideaal voor bijvoorbeeld naar school. Als ik uitga en een opvallende highlight wil die echt aanwezig is gebruik ik de pointed foundation brush van Real Techniques. Deze brengt veel meer product aan en hoewel hij dan eigenlijk bedoeld is voor foundation werkt 'ie super voor highlighter.


En dan als laatste mijn blush en contourkwast. Ik doe niet elke dag bronzer op, maar de contour brush van Real Tecniques is heel fijn om een strakke lijn aan te brengen. Hij heeft de perfecte grootte, maar gebruik je geen bronzer, dan kan je deze ook heel goed voor highlighter gebruiken. Voor mijn blush gebruik ik ook weer een kwast van de Kruidvat. Ze zijn super budget en heel fijn, dus heb je niet veel geld om te besteden ga dan zeker eens kijken bij de Kruidvat. Ze hebben voor elk product een kwast om het aan te brengen dus je slaagt altijd.

Waar koop jij je make-upkwasten?
 Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten