woensdag 17 februari 2016

Foundation routine '16


Heyhoi! Foundation en andere gezichtproducten zijn in mijn routine erg belangrijk. Ik draag het het liefst elke dag, vooral omdat mijn huid van zichzelf gewoon niet zo mooi is en ik me prettiger voel als ik een mooie egale basis heb. Ik gebruik hele fijne product en het leek me leuk om dus mijn foundation routine
met jullie te delen!



De Catrice All Matt Plus foundation hebben jullie waarschijnlijk al veel vaker voorbij zien komen op mijn blog. Het is een echte favoriet en ik vind hem mega fijn. Niet alleen dekt 'ie heel goed, hij is ook heel licht en mooi matte. Voor de huidjes die snel gaan glimmen is deze extra fijn, omdat hij olievrij is zorgt hij dat je huid niet heel snel gaat glimmen.

Daarnaast gebruik ik ook de NYC Natural Matte foundation, deze meng ik met die van Catrice om zo een iets lichtere kleur te krijgen die iets meer naturel is en beter matcht met mijn eigen huidskleur. NYC is een merk waar ik eigenlijk bijna geen producten van heb, en toen ik deze foundation voor het eerst kocht waren mijn verwachtingen niet heel hoog. Hij is echt heel fijn, ook weer matte en dus heel licht.

Ik doe eerst drie pompjes Catrice en nog een pompje NYC op mijn hand (iknow, veel haha), dit meng ik toot een egaal kleurtje en dan breng ik het in stipjes op mijn gezicht aan. In mijn kwastenstash artikeltje heb je kunnen lezen dat ik mijn foundation vervolgens inblend met de expert face brush van Real Techniques, superfijn!


Swatches! Links zie je NYC en recht Catrice. De Catrice All Matt Plus is iets donkerder en geler. Beide zijn ze wat dikker van textuur, dus niet heel vloeibaar. Wel romig en heel dekkend.


Beide foundations hebben wel een andere pompje, tenminste, die van Catrice heeft écht een pompje, wat heel handig en hygiënisch werkt, maar wel is het zo dat je maar een bepaalde hoeveelheid per pompje krijgt, dus als je maar een heel klein beetje wil lukt dat niet. Met de tube van NYC kan je wel hele kleine hoeveelheden doseren, maar het is niet handig omdat het heel snel vies wordt.


Na foundation is het tijd voor concealer. Onder mijn ogen en op puistjes en vlekjes die nog zichtbaar zijn breng ik de Catrice Liquid Camouflage Concealer aan. Zelf heb ik echt wel de lichtste kleur, 010 Porcellain aan. Onder mijn ogen extra veel zodat 'ie lekker highlight. Voor het inblenden van mijn concealer gebruik ik ook weer de Expert Face Brush.


En daarna poeder, ofcourse! Ik heb het ook echt nodig, aangezien mijn huid zelfs met matte foundation nog erg glimt. Ook zorgt het er natuurlijk voor dat je make-up langer en mooi op zijn plek blijft zitten, wat ik zelf wel heel belangrijk vind. De poeder die ik gebruik is de Catrice Prime and Fine Mattifying Powder (weér Catrice) en niet alleen is de poeder heel fijn, maar ook de verpakking is heel handig. Hij ziet er heel chique uit én heeft een spiegel aan de binnenkant.


En natuurlijk hier ook swatches van! Beide heel licht, alleen heeft de poeder meer een rozigere ondertoon en de concealer juist een gelere. Zelf heb ik een gele ondertoon dus matcht de concealer heel goed. Een poeder vinden met een gele ondertoon zonder dat 'ie oranje is, is echter wel heel moeilijk.


Ennn dat was alles wat ik dagelijks op mijn gezicht smeer als basis, hierna komt natuurlijk nog blush, bronzer en hightlighter, maar de ultieme basis is toch wel het belangrijkst. De poeders, concealers en foundations die ik gebruik wisselen vaak wel, dus over een paar maanden bestaat mijn routine misschien wel uit compleet andere producten. Mocht dit het geval zijn, dan zal ik alles weer laten zien!

Wat is jou favoriete foundation?

Liefs




1 opmerking: