woensdag 23 december 2015

Stash declutter deel 1 - lipproducten


De aankomende twee weken heb ik vakantie en iets wat al lang op het programma stond was mijn stash opruimen. Ik heb door de jaren heen zoveel make-up gekocht en heel veel gebruik ik niet of ligt er al zolang dat het niet meer goed is. Het werd dus echt tijd dat alles een keer uitmest werd en het leek me leuk om in elk artikeltje een andere schuif uit mijn kastje te laten zien zodat jullie goed kunnen zien hoe ik het opruim. Vandaag beginnen we met mijn liplade. Ik zal ook aantallen vermelden zodat jullie een beter beeld krijgen van hoeveel make-up ik nou eigenlijk heb.


Ik had pas het idee alles te fotograferen toen ik mijn lipgloss lade al gedaan had. Jaren terug toen mijn make-up obesessie een beetje begon kocht ik alleén maar lipgloss. Vaak als het assortiment vernieuwd werd lagen er weer een hoop voor een euro en altijd kocht ik ze. Als ik er nu over nadenk heb ik daar lichtelijk spijt van aangezien ik bijna geen lipgloss meer gebruik, maar juist lipstick. Van de 28 lipglosjes die ik had heb ik ook de helft weggegaan, puur omdat die niet meer goed waren of omdat het kleuren zijn die ik er gewoon nooit bij zou pakken.


Even een impressie van wat ik wegdoe. Heel veel van de kleurtjes, bijvoorbeeld de paarse, oranjerode of juist hele nudekleuren, staan mij gewoon niet en daarnaast heb ik bijna al deze lipglosses al zooo lang. Ik kan ze laten liggen en niet gebruiken, maar omdat ik meer ruimte wou in mijn stash besloot ik ze toch maar weg te doen.



Voor en na van mijn lipsticks. Aan de manier hoe alles in het bakje lag was wel te zien dat het nodig was om hem eventjes op te ruimen. Waar ik een jaar geleden misschien 3 lipsticks had lagen er op dat moment 28 in mijn bakje. Tegenwoordig draag ik eigenlijk alleen maar roze, fellere kleurtjes en let ik ook wel echt op wat voor kleuren ik koop en of ze me staan.


Twee lipsticks die weggaan waren van mijn moeder en wou ik eerder daarom niet wegdoen, maar ik draag ze nooit dus dat is redelijk zonde. De nude kleurtjes heb ik ooit gekocht om te proberen, maar het staat me echttt niet. Als ik geen kleur op mijn lippen heb mis ik iets in mijn gezicht en ziet het er niet uit. Van Miss Sporty heb ik ooit een kleurtje à la Nicki Minaj gekocht die lekker naar watermeloen ruikt maar die kleur ;o Het is een beetje een trashy kleurtje en ik heb hem in totaal 0 keer opgehad.


Dan de lipgloss tubes. Deze heb ik een tijd lang ook heel fijn gevonden en zou ik alsnog vaker gebruiken dan mijn lipgloss. Essence had altijd hele lekkere met speciale smaakjes die maar een euro kostte, dus vandaar dat ik er hier wel meerdere van had. In dit laadje lag ook een doosje met mini lipglossjes van Essence die wel heel schattig zijn en die ik ook houdt. De 5 tubetjes die ik gehouden heb ruiken allemaal heel lekker en verzorgen goed.


De Essence lipglossjes zijn totaal gaan schiften en zagen er zo smerig uit dat ik ze niet meer wou houden. Dit zijn dan wel de oudere varianten, de nieuwere die had was nog wel helemaal goed en heb ik gehouden. De linker is van de Intertoys en heb ik al ruim 5 jaar denk ik en dit was voor mij al reden genoeg deze weg te doen. De Glossy Kiss van SIX heb ik ook weer in één of andere opwelling gekocht en werkt met een kwastje wat ik absoluut niet fijn vind.


De lipgloss  en balm in een tinnetje of potje kreeg ik vaak in allerlei setjes van bijvoorbeeld de Bodyshop voor mijn verjaardag. Omdat het in een potje zit vind ik het alleen niet heel handig, vooral omdat als je lange nagels hebt je constant gelijk een dot onder je nagel hebt. Ook is het heel onhygiënisch omdat je er steeds weer in zit met je vinger en er dan heel veel bacteriën in komen. Als je een verzorgende lipbalm zoekt zijn dit soort producten wel echt heel fijn vind ik want ze verzorgen altijd wel erg goed.


De twee lipbalms van de Bodyshop heb ik ook al erg lang en waren helemaal uitgedroogd dus moest ik wel wegdoen. De andere twee die je nog in mijn laadje lagen waren nog wel goed dus die heb ik wel gehouden. Toen ik de twee rondje tinnetjes probeerde open te maken heb ik er een 5 minuten lang aan getrokken, maar dat mocht niet baten want ze gingen echt niet open.


En dan de lipbalm sticks nog, hier heb ik er ook wel redelijk wat van. Baby Lips, Lipsmackers, iedereen kent de trends wel als het gaat om lipbalms en ik ging er ook wel lekker in mee. Ik koop het liefst verzorgende lipbalms, maar heb er oog veel met een tintje of kleurtje wat verzorgd en zorgt dat het er mooi uit ziet. Mijn Babylips gebruik ik nog wel, maar bijvoorbeeld Lipsmackers (behalve de Coca Cola) gebruik ik echt bijna nooit en heb ik meer omdat ik ze gewoon schattig vind.


De lipbalms die je op de foto ziet doe ik weg omdat ze of niet meer lekker ruiken of niet mijn kleur zijn bijvoorbeeld. Ondanks dat de Essence lip balm paars is geeft hij deze kleur niet af hoor, haha.


Alles wat ik uit mijn stash haal doe ik in dit tasje en nadat ik alle dingetjes die niet meer goed zijn enzo weggegooid heb denk ik dat ik mijn vriendinnen er nog wel een kijkje in laat nemen. Al met al heb ik toch wel redelijk wat weggedaan en zie je dat mijn lade een stuk overzichtelijker en opgeruimd is nu. Dit is natuurlijk heel fijn, maar ik vind het ook gewoon heel erg leuk en relaxed om op een saaie avond lekker in mijn stash te duiken en alles op te ruimen en weer te swatches en testen. Wordt ik altijd heel blij van.

Dankjewel voor het lezen en tot het volgende artikel! 
Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten