vrijdag 15 januari 2016

Catrice LE Treasure Trove


Vroeger was ik echt obsessed met limited edition collecties van Catrice en Essence, vooral de blushes kocht ik altijd in alle kleuren die er waren, maar de laatste tijd merk ik toch dat dit soort producten een week leuk zijn en dan leg ik ze vervolgens in mijn stast en gebruik ik ze niet meer. Dat is dus de reden waarom ik de producten van de LE's eigenlijk laat liggen, maar omdat Catrice nu een 2 voor 6,- actie had én ik wel twee hele leuke dingetjes gespot had heb ik toch wat meegenomen.


In eerste instantie was ik dus niet van plan om iets te kopen, maar vooral de highlighter bleef in mijn gedachten, zeker na de postieve dingen die ik erover las op insta. De 2 voor  6,- actie was voor mij dus een goede reden de highlighter wel te kopen en dan nog mét het oogschaduwpalette erbij die ik toch ook wel heel erg leuk vond.


Laten we beginnen met het Eyeshadow Palette, het eerste wat me hieraan opviel was het leuke doosje. Hij is matte wit met schattige goude sterretjes die fonkelen en mooi oplichten als je ze in de zon houdt. De LE producten van Catrice stralen vaak wel luxe uit en zijn een stuk specialer en mooier dan producten uit de normale collectie.


De binnenkant is echter wat me het meest aantrok. De kleurtjes zijn perfect op elkaar, ook al lijkt de bovenste rij wel precies op elkaar. Sommige kleuren zijn wat meer shimmery dan de wat mattere kleuren, dus voor ieder wat wils. Verder zit er een sponsapplicator bij, maar ik denk niet dat ik de enige ben die deze noooit gebruikt. Wat ik superfijn vind aan dit palette is de mega grote spiegel, het hele deksel is eigenlijk spiegel en vooral als je bij bijvoorbeeld een vriendin bent en zelf geen grote spiegel mee hebt is dit ideaal om je make-up in te doen.


De eerste rij kleurtjes was tsja, een beetje een tegenvaller, tenminste de swatches wel. De eerste en derde kleur zijn eigenlijk alleen losse glitters op mijn hand, de andere twee kleuren zijn gepigmenteerder en beter op te bouwen, dus dat is wel fijn.


Ennnn dat lijkt er meer op! De gouden kleur is wel weer meer glitter dan kleur, maar over de rest ben ik toch zeer tevreden. De eerste swatch is niet te intens, maar ook deze kleuren zijn heel makkelijk op te bouwen, zodat je alsnog een mooie, goeie ooglook kan maken.


Natuurlijk heb ik dat gelijk uitgeprobeerd, en hoewel de pigmentatie hier alsnog niet sterk lijkt was ik echt verbaast over hoe het pigment op mijn oogleden was. Ik bracht de tweede kleur van de eerste rij aan op mijn bewegend ooglid en deze was echt heel intens en aanwezig als een mooie onderkleur. Vervolgens bracht ik de eerste kleur van de tweede rij aan in de crease, en de laatste kleur heel lichtjes aan de buitenkant van mijn ooglid. De kleuren waren goed aanwezig en makkelijk te blenden. Het leek nog een redelijk lichte look, maar toen ik in het licht naar de ooglook keek was ik toch nog wel verbaasd over het pigment. Het leek dus een tegenvaller, maar uiteindelijk een goede aankoop!


De highlighter had ik al eerder in de winkel geswatched en vond ik supermooi, maar aangezien ik al zoveel highlighters heb (die ik niet gebruik) besloot ik hem toen niet mee te nemen. Op Instagram zag ik vervolgens een hoop foto's voorbijkomen van mensen die hem wel gekocht hadden dus kreeg ik wel een beetje spijt. De Golden Powder zoals hij omschreven wordt is dus goud van kleur en heeft schattig sterretjes in de poeder gedrukt staan.


Moeilijk op beeld te krijgen, maar de poeder is goud/bronskleurig, heel mooi. Hij is sterk gepigmenteerd en zeker goed aanwezig op mijn gezicht. De kleur is er eentje waarvan ik nog geen een highlighter heb, dus ben ik zeker blij dat ik hem alsnog aangeschaft heb.


Hoewel ik hem zelf mega goed zag zitten op mijn gezicht, lukte het me maar niet die kleur en shine ook op te pakken met mijn camera, maar alsnog is het hier denk ik wel duidelijk dat 'ie een prachtige glans achter laat op mijn gezicht, dus dit is zeker een toppertje. Je kan kiezen hem heel lichtjes aan te brengen voor een subtiel effect, maar lekker dik aangebracht is heel mooi voor een avondje uit of gewoon als je er zin hebt.


Al met al ben ik heel erg tevreden over de mooie producten uit de Treasure Trove LE. Niet alleen de buitenkant, maar ook de binnenkant is top. Zolang de 2 voor € 6,- actie loopt kan ik je echt raden even bij het schap van Catrice langs te gaan. Het oogschaduwpalette kostte normaal al  € 7,99 en voor de highlighter betaal je € 4,59. In totaal heb ik dus nog minder dan de helft van de prijs betaald, winwin.

Heb jij al iets gekocht uit de LE van Catrice?
Liefs

2 opmerkingen:

  1. Ik wil ook (beide) kopen als die actie er nog is! Leuke blog heb je trouwens, ik kwam hier terecht via je insta account :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker doen, zijn echt hele fijne producten! Superleuk, en dankjewel!X

    BeantwoordenVerwijderen