dinsdag 2 februari 2016

Anastasia Beverly Hills Contour Kit


Ben ik weeer! Ik heb weer tijd gevonden om artikeltjes te schrijven, en ben gelijk aan de slag gegaan met een product waarover ik al een tijdje een review wou schrijven, namelijk het Anastasia Contour palette. In mijn Douglas unboxing had ik al gezegd dat ik deze als heel laat verjaardagscadeau had gekregen. Ik zag het palette zo vaak voorbij komen bij verschillende Youtubers en bloggers, dat ik hem zelf ook maar eens wilde proberen.


Het contourpalette komt binnen beschermd door een kartonnetje, waar je hem makkelijk uit kunt schuiven. Zowel het doosje als het palette zelf zijn matt zwart wat zorgt voor een heel classy uitstraling, iets waar ik zelf altijd wel van houd. Wat me later pas op viel, maar wel heel handig is, is dat onderop het doosje alle kleurtjes met naam erbij aangegeven staan. Zoals je daarnaast kunt zien is het palette in de kleur light to medium, precies goed voor mijn lichte huid.



Bij het palette krijg je van Douglas ook nog een door hun zelf ontworpen contouring gids, hoe fijn! Zeker voor contour noobs als mij heel handig, want er staat stap voor stap hoe je elk deel en met welke kleuren je je gezicht moet contouren en highlighten.



Wanneer je de magnetische klep van het palette opent komen de zes kleurtjes (bedekt met folietje!) tevoorschijn, drie highlight kleuren en drie contour kleuren. De pans zijn uitneembaar, geen idee waarom, maar het is dus mogelijk. Het was lastig de kleuren goed in beeld te brengen, maar in de tweede foto, die gemaakt is met goed zonlicht, zijn de kleuren en ondertonen wel heel goed zichtbaar.



De bovenste rij bevat v.l.n.r. Vanilla, Banana en Sand.
Vanilla is een wat rozigere huidskleur. Het is maar een kleine poeder, maar je kunt er prima je gezicht mee af poederen. Zelf dip ik eerst mijn poederkwast in deze kleur om vervolgens wat van mijn Catrice poeder op te pakken en dan mijn gezicht mooi matt te maken. Sinds ik Vanilla hier dus ook deels voor gebruik heb ik echt het idee dat mijn foundation langer op zijn plaats blijft.

Banana is zoals je door de naam wel kunt begrijpen geel. Tegenwoordig zijn de banana powders helemaal in en nu had ik de kans hem dus ook te proberen. Een poeder zoals deze werkt wel wat anders dan een losse poeder, maar zorgt zeker voor een mooie highlight als ik mijn concealer onder mijn ogen af poeder.

Sand is de enige kleur in het palette met een lichte glitter. Het is geen overdreven highlighter kleur, maar dat vind ik ook helemaal niet nodig. Als ik mijn neus heb gecontoured breng ik Sand light aan op de brug van mijn neus.



De onderste rij bevat v.l.n.r. Java, Fawn en Havana.
Java en Havana zijn beide wat warmer van kleur en matchen hierdoor niet echt met mijn gezicht. Java is iets donkerder waar Havana juist wat meer oranje bevat. Op het swatchen na zitten de kleuren eigenlijk onaangeraakt in mijn palette omdat ik niet zo goed weet wat ik ermee aan moet.

Fawn daarentegen is echt de perfencte bronze kleur voor mij. Hij is wat koeler qua kleur en verder is hij lekker licht. Fawn heeft een assigere/grijzigere kleur waardoor hij bij mij veel beter staat dan Java en Havana. Met mijn Real Techniques Contour brush shape in mijn gezicht - wangen, kaaklijn en voorhoofd -, en wanneer ik mijn neus wil contouren gebruik ik een stevigere blending brush van de Hema.



Ondanks de twee contour kleuren die ik minder gebruik, vind ik dit palette wel echt een toppertje en ben ik er heel blij mee. Een matte, shiny en gele highlighter, een perfecte koele bronzer, sterk pigment en een hele mooie handige en strakke verpakking, ik kan je de Anastasia Beverly Hills Contour Kit zeker aanraden. Wel heeft dit palette een minpuntje, namelijk de prijs, want voor dit palette moet je een goede  €54,95  neerleggen, maar dat maakt hem zeker niet minder mooi!


Liefs!

2 opmerkingen:

  1. Wil je een review maken met hoe je dit doet? Ik ben erg benieuwd want ik doe dat nooit hihi xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ik zelf ook nog een beetje mee aan het oefenen! Zal ik zeker een keertje doen en anders kan je misschien op Youtube wat rond zoeken? Liefs

      Verwijderen