zondag 10 januari 2016

Stash declutter deel 2 - oogproducten


Vandaag deel 2  van mijn opruim'serie', namelijk de oogproducten! Ik ben weer lekker aan de slag gegaan met het opruimen van één van de lades van mijn make-upstash kastje en er kwam een hoop rotzooi uit wat ik heb weggegooid. Als je er de tijd voor neemt zie je pas hoeveel je eigenlijk niet gebruikt en niet meer nodig hebt. Dit keer heb ik gewoon bij alle producten goed nagedacht of ik het de afgelopen maanden ooit gepakt heb, en wanneer dit niet zo was ging het gewoon weg. Ben je benieuwd hoe mijn oogproductenlade er uit ziet, lees dan verder!

De perfecte mascara vinden is voor mij heel lastig aangezien ik hele moeilijke wimpers heb, en een hoop mascara's voldoen daarom dus ook niet aan mijn eisen. Omdat ze dan niet perse slecht zijn bewaar ik ze wel altijd in mijn stash omdat ik het zonde vind ze weg te doen, maar uiteindelijk gebruik ik ze alsnog weinig dus heb ik er nu daarom een paar nog weg gedaan. 


En deze heb ik uiteindelijk weggedaan. Het zijn alledrie gekleurde mascara's, die van Oriflame en Max Factor zijn namelijk bruin en de mascara van Yves Rocher is grijs. Ik gebruik al-tijd zwarte mascara dus deze liggen maar een beetje nutteloos in mijn bankje, daarom stop ik ze bij de rest van de make-upjes die ik weg doe en dan kan ik er hopelijk nog iemand anders blij mee maken.

 In het bakje naast mijn mascara's liggen maar twee paletten, maar ik wil ze allebei houden dus hieraan veranderde niks. W7 in the Buff is een dupe van Naked 2 en bevat hele mooie kleurtjes. Het andere palette, ik denk dat het merk waarvan hij is Yes heet, is van mijn moeder geweest en bevat hele mooie felle, goedgepigmenteerde kleurtjes die heel leuk zijn voor een wat specialere ooglook. 

Door de jaren heen heb ik steeds meer mono oogschaduws gekocht, en hoeveel ik er vorig jaar al een hoop weggedaan had nadat ik dit bakje uitgezocht had konden er nu alsnog wel wat weg. Wanneer er een nieuwe limited edition was van bijvoorbeeld Catrice of Essence lagen de oude collecties altijd in de kortingbakken en waren de mono's maar iets van 50 cent dus sloeg ik altijd in. Tegenwoordig koop ik amper nog mono's omdat ik bijna alleen nog maar palettes gebruik met daarin meerdere kleuren waarmee ik dan een look maak.


Wat limited edtion kleurtjes die ik nog had gingen weg, maar ook twee mono's van Essence die zooo slecht gepigmenteerd zijn dat ik echt moeite moet doen om er überhaupt nog een beetje kleur van af te krijgen. De houden heeft dus ook weinig nut, daarom doe ik ze lekker weg.


Van mijn bakje met palettes heb ik geen after foto, maar dit is hoe 'ie er before uitzag. Ik ben gek op palettes met bruintinten en zachte matte kleurtjes waarmee je een mooie, simpele look kunt maken, dus daarvan heb ik er een hoop, maar juist omdat ik er zoveel heb zijn er een veel palletjes die ik niet gebruik. In dit bakje vind je ook nog nepwimpers en een verdwaalde mascara die ik teruggelegd heb bij zijn soortgenoten, haha.


Hoewel ik ze dan misschien niet vaak gebruik vind ik alle palletjes toch wel heel mooi en bewaar ik de meeste dus, maar er zijn er twee die ik weg doe. Deze lichtelijk ouderwetse palettes met felle kleuren heb ik jaren terug van mijn moeder had maar gebruik ik nooit. Het zwarte palette bevat alleen oogschaduwkleuren, maar het grijze doosje is echt een leuk kitje met een lipstickje, oogpotloodje, een mini mascara en drie kleine blushkleurtjes, hoe cute. Ook de party nepwimpers van de Action doe ik weg omdat ik ze een beetje to much vind en er zelf nooit bij zou pakken.

Dan als laatste nog mijn oogpotloodjes, eyeliners en overige oogproducten. Iets van een jaar terug gebruikte ik elke dag twee kleuren oogpotlood op mijn waterlijn, zwart en wit, maar tegenwoordig echt noooit meer. Eyeliner is voor mij wel een onmisbaar product. Zonder eyeliner ga ik de deur niet uit en zijn ogen extreem kaal. Toen ik bezig was met opruimen kwam ik drie witte Kohl Kajals van Catrice en ik vraag me echt af waarom ik er daar drie van heb, haha.


De oogpotloden die ik weg doe zijn ook allemaal weer van mijn moeder geweest en pak ik er nooit bij, vooral omdat het mijn kleuren niet zijn. Verder doe ik de Prime and Fine eyeshadow base van Catrice weg omdat hij helemaal is uitgedroogd én omdat ik nu het Primer Potion van Urban Decay heb die echt super is. Ook de Max & More eyeliner van de Action gaat weg omdat ik alleen maar vloeibare eyeliners gebruik.

En dan het uiteindelijke resultaat. Het verschil ziet er niet heel groot uit, maar toch heb ik een hoop make-upjes weggedaan. Ik heb alles verzameld in een tasje, dus wat ik nu weggedaan heb en dat van vorige keer, en het is toch een hoop als je het zo bij elkaar ziet. Ik blijf het zeggen, maar ik vind het serieus echt heerlijk om lekker al mijn make-up uit te zoeken, idk how, maar het werkt op één of andere manier heel ontspannend. In het volgende declutter artikeltje zien jullie mijn gezichtproducten, en dat zijn er een hoop!

Thanks for reading,
Liefs





Geen opmerkingen:

Een reactie posten