woensdag 4 november 2015

MAC Mineralize Skinfinish - Soft & Gentle


Iets minder dan een maand geleden was mijn verjaardag en een product dat hoog op mijn wishlist stond was Soft & Gentle, dé welbekende mineralize skinfinish van MAC. Toen ik mijn cadeau openmaakte en dit pareltje zag liggen kon ik niet op van geluk en mijn eerste nieuwe artikel gaat dan ook over dit prachtige product.


Soft & Gentle is een Mineralize Skinfinish. MSF's zijn in het algemeen poeders voor over het hele gezicht, dus highlighters, bronzers en blushes. De bekendste MSF is denk ik wel Soft & Gentle. Bijna iedere blogger heeft hem in zijn/haar stash en er staan al vele reviews over online, maar toch vond ik het de moeite waard er zelf ook eentje over te schrijven.


Ondanks dat de vernieuwde verpakking van de highlighter zelf niet helemaal mijn smaak is vind ik het nieuwe doosje wel erg mooi. De combinatie van de matte bovenkant en de shiny onderkant oogt heel classy, maar wat ik wel jammer vind is dat er niet net als het vorige doosje een gat in het midden zit waardoor je de poeder al ziet. Verder een supermooi product!


Dit is hoe de poeder er uit ziet. Net als het doosje vind je hier ook weer terug dan het deksel mat is en het onderste deel glanzend. Wat anders is dan de vorige verpakking is dat er nu een magneetsysteem inzit. Het kan handig zijn maar met vette of natte vingers krijg ik hem zelf nauwelijks open. Het enige commentaar wat ik heb is de verpakking, want verder is het product echt prachtig.


En zo ziet het product er vanbinnen uit. Vanaf het eerste moment dat ik hem opende wist ik dat dit een favoriet van me zou worden. Wat een pracht product. De kleur van de hightlighter zit een beetje tussen wit en goud in, hij is het allebei niet helemaal. Zelf vind ik de kleur perfect en passen bij elke look. De poeder is gebakken, en ik heb zelf het idee dat het erg lastig wordt om deze ooit op te krijgen.


Het pigment is ook geweldig en na één keer zacht over te poeder te gaan krijg je al dit resultaat. Linker swatch is zonder en rechter swatch is met flits gemaakt. Op foto's met flits knalt de hightlighter van je gezicht en heb je een prachtige, gezonde glans op je wangen. Zelf breng ik mijn hightlighter graag aan met de contour brush van Real Techniques, maar met een waaierkwast krijg je ook een heel mooi resultaat.

Vanaf de dag dat ik mijn Soft en Gentle heb ligt hij al in mijn everyday laadje, en ik gebruik hem elke dag weer met veel plezier. Het kost echter wel wat want je betaald €29,50 voor dit product, maar dit is hij helemaal waard. Bestellen kan via maccosmetics.nl en douglas.nl, maar je kunt hem natuurlijk ook bij de MAC counter en in sommige Douglas filialen kopen. Ik kan hem in ieder geval 100% aanraden.

Heb jij Soft & Gentle al in je stash? Of ben je van plan hem aan te schaffen? 

Liefs xxx

3 opmerkingen: