donderdag 3 december 2015

What's on my desk?


Mijn bureau is een belangrijke plek voor me. Ik begin hier de dag met het doen van mijn make-up en ik eindig met iets wat ik hier heel vaak doen, het typen van mijn artikelen. Een plek die er georganiseerd is en waar ik me goed kan organiseren en natuurlijk ook lekker kan zitten. Mijn bureau bestaat uit twee Ikea Alex kasten met daarop een tafelblad van ongeveer 150 bij 75 centimeter is. In dit artikel laat ik jullie zien wat er allemaal op mijn bureau staat, wat ondertussen wel mijn soort van 'werkplekje' kan noemen. Lees je verder voor meer?


Het is moeilijk een goede overview te geven van mijn bureau dus gaan we gewoon van de ene kant naar de andere kant. Aan de linker kant van mijn bureau is het raam waar al het licht in mijn kamer vandaan komt. Dit is de lichtste kant en de andere kant van mijn bureau en kamer is dus wat donker. Zelf vind ik dit wel de schattigste hoek van mijn bureau.

Om het iets gezelliger te maken heb ik een plantje neergezet die ik door de witte bloemetjes heel cute vind, en daarvoor staan drie bakjes die ik bij de Action gekocht heb voor nog geen euro per stuk. Er zit nog niks in en wat ik er in ga doen is ook nog de vraag, maar ik vond ze zo cute dat ik ze mee moést nemen. Op de onderste twee staat 'Little box with big things' en op de bovenste 'I ♥ little things'.

Daarnaast vind je mijn geliefde make-up kwasten die ik natuurlijk elke dag gebruik. Het zijn er niet mega veel en een deel gebruik ik zelfs niet. Binnenkort wil ik nog een keertje mijn kwastenstash laten zien in een artikel, dus stay tuned. De onwijs schattige bakjes van Ikea zijn volgens mij eigenlijk bedoeld voor plantjes, maar dat weerhoud me er niet van ze voor mijn kwasten te gebruiken net als vele andere.

En daarboven vind je mijn armbanden en elastiekjes rekje. Eerlijk gezegd draag ik eigen bijna nooit meer armbanden. Om mijn ene pols gaat een horloge, om de ander een paar elastiekjes en that's it. Toch vind ik het wel heel leuk staan, zeker met het quote bordje eraan. Ik ben gek op quotes en in mijn kamer zie je er nog een stuk meer (misschien leuk voor een roomtour ooit?). Ook deze komt trouwens van de Action, ze hebben er altijd zoveel leuke, maar goedkope dingetjes en accessoires die je kamer net wat opvrolijken en leuker maken.

Onder mijn bureau vind je nog een paar onbelangrijke dingen. Als eerste natuurlijk een prullenbak. Al mijn gebruikte make-up doekjes, wattenstaafjes en -schijfjes gaan hier meteen in. Ik houd er niet van als er rommeltjes in het zicht liggen dus die gooi ik gelijk weg. Ook staat er een papieren tasje voor mijn plastic en papier (dit scheiden wij namelijk thuis) en een papieren tasje voor mijn opgemaaktproducten. I ♥ papieren tasjes en heb al een hele verzameling onder mijn bed liggen voor als er eentje scheurt.

Dan deze huge ass spiegel. Ik had eerst altijd alleen een kleine spiegel die je zo ook wel zult zien. In de spiegel kijken is iets wat ik op een dag lang en vaak doe, dus vond ik wel leuk en belangrijke er eentje boven mijn bureau te hebben. Hij is van Ikea en ik vind dat 'ie echt een top formaat heeft. Ik heb zo ook wat meer overzicht over mijn kamer wat ik heel fijn vind.
 
Om mijn artikelen te kunnen typen is een laptop natuurlijk wel cruciaal. Die van mij is van hp, het is een superlaptop, maar omdat ik hem al heel wat jaartjes heb is 'ie wat verouderd en mankeert er toch wel een hoop aan. Het irritantste is dat mijn laptop uitvalt als hij niet in het stopcontact zit en dit is nogal vervelend aangezien ik hem dus niet van de ene plek naar de andere plek mee kan nemen zonder dat hij uitvalt. Verder is het prima ding en moet hij nog wel even mee kunnen gaan.

Voor mijn spiegel ligt een stapeltje tijdschriften wat ik wel iets leuk vind hebben. Op de Cosmogirl heb ik nu nog een abbonement, maar de ELLE(girl), Vogue, Cosmopolitan en dat soort bladen vind ik ook heel leuk om te lezen.

Hierop staat een prettybox, die overigs superhandig zij om dingen in op te bergen! Er liggen wel de meest random dingen in zoals een geo, snoepjes, keelpastilles, bonnetjes, een telefoonhoesje, make-upsponsjes en ga maar door. Ik vind het altijd wel handig zo'n doosje te hebben waar ik gewoon allerlei kleine dingetjes en rotzooitjes in te gooien.

Aan de rechterkant van mijn bureau vind je een deel van mijn parfumstash. Vooral de bodysprays en -splashes staan hier. Ze staan aan deze kant naast mijn deur omdat ik zo makkelijk voordat ik m'n kamer uitga nog even een geurtje op kan spuiten. Naast dit bakje vind je aan de ene kant een fel lampje van Ikea die altijd op mijn hoofd gericht staat als ik mijn make-up doe. Aan de andere kant een mooi glazen bakje met ringen van de Blokker en daarnaast een handige wattenstaafjes houder van -alweer- de Action.

Even de inhoud laten zien wat niet veel voorstelt, haha. Er zitten wat ringen van Primark, schuifspeldjes en een paar oorbellen in. Eerst wist ik niet zo goed wat ik met dit bakje moest. Er heeft en hebben al geld, elastiekjes, wattenstaafjes en zelfs snoepjes ingezeten. Waarschijnlijk zal de inhoud binnenkort dus alweer anders zijn.

En als laatste op mijn bureau een meeega vieze spiegel. Ik heb er niet overna gedacht deze schoon te maken dus sorry daarvoor. Het is een goedkope plastic spiegel, maar zo vind ik hem er niet uitziet. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ook deze komt weer van de Action, hahah, ik zou zo reclame voor ze kunnen maken.

Mijn bureau bestaat dus uit twee Alex kasten en natuurlijk zit in deze kast met lades ook wat. De linkerkast is de schoolkast geworden. In de bovenste lade vind je vooral pennen en stiften, en die collectie ligt ook deels nog in de lade daaronder samen met wat potloden en nog een paar beautyspulletjes. In de lades hieronder vind je eigenlijk vooral schriften, snelhechters en woordenboeken enzovoorts. Deze kant is dus eigenlijk mega saai dus ik zal snel de andere kant laten zien.

En dan nog mijn favoriete kant met mijn geliefde make-upstash. Het bovenste laatje bevat mijn everyday make-up, ik heb dus geen everyday bakje, maar een hele lade. De lades daaronder hebben allemaal hun eigen make-upsoort die erin ligt. De ene bevat alleen maar lipproducten, een ander alleen oogproducten en de onderste zit vol gezichtproducten. Als ik ooit een Youtube kanaal begin wordt mijn make-upstash sowieso mijn eerste video!

En dit was dan wat er in, op en onder mijn bureau staat en ligt. Het is een plek waar ik wekelijks heel wat uurtje doorbreng en naast mijn bed zit ik hier het vaakst.Wat er opstaat is nog niet helemaal hoe ik het vanaf het begin in gedachten had dus er zullen nog wel wat veranderingen volgen, maar voor nu vind ik het prima zo. Heel erg bedankt voor het lezen!

Hoe ziet jou bureau eruit? Altijd rommelig of juist goed georganiseerd?

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten