zaterdag 5 december 2015

The Beauty Budget ♥ TAG

Het leek met leuk om wat vaker TAG's te gaan doen, dus bij deze nog eentje, namelijk The Beauty Budget TAG. In deze TAG beantwoord ik vragen over budget make-up - waar ik dooool op ben - en high-end make-up. Benieuwd naar mijn antwoorden? Lees dan verder!
♥ Heb je een maandelijks budget om aan beauty spullen uit te geven?

Nope, en wat ik per maand uitgeef aan beauty verschilt ook heel erg. De ene maand besteed ik heel veel geld aan allerlei make-upspulletjes omdat er die maand bijvoorbeeld leuke acties of limited editions zijn, de ander maand koop ik weer helemaal niks qua beauty. 


♥ Spaar je voor beautyproducten of koop je impulsief?
Vaak (lees: bijna altijd) ben ik een impulsieve koper en koop ik alles gewoon omdat ik het leuk en mooi vind, ook al heb ik het niet nodig, maar gewoon als aanvulling van mijn stash, maar voor duurdere producten (zoals die van MAC) die ik heel mooi vind en die al lang op mijn wishlist staan spaar ik wel echt. Deze koop ik nooit spontaan

♥ Als je heel veel geld te besteden had, aan welke producten zou je dit dan uitgeven?
Sowieso make-up van de duurdere merken zoals Dior, Chanel, Michael Kors en Estee Lauder etc. die allemaal nog veel duurder zijn dan bijvoorbeeld MAC en die ik zelf nu niet zo heel snel zou kopen aangezien ik daar het geld simpelweg niet voor heb.
♥ Als je al het geld wat je hebt uitgegeven aan je stash nu in handen kreeg, zou je dan opnieuw precies hetzelfde kopen?
Nee, dat sowieso niet. Ik heb een mooie producten in mijn stash liggen die ik dan zeker wel opnieuw gekocht had, maar er ligt ook een hoop in wat ik jaren geleden in impulsieve buien heb gekocht. Ik had toen vaak geld over wat ik nergens anders aan besteedde en dan kocht ik gewoon alles wat ik leuk vond, nu denk ik wel echt veel beter na voordat ik dat doe.

♥ Stel je krijgt een cadeaubon van € 100,- die je mag uitgeven in de parfumerie of Sephora, wat zou je kopen?
In de parfumerie zal ik van die € 100,- zeker een lekkere parfum kopen. Mijn Lady Million is pas opgegaan, dus ik denk dat ik die dan opnieuw zou kopen. Bij de Sephora zou ik gelijk de schappen van Benefit en Too Faced induiken om daar iets leuks uit te zoeken.
♥  Als high end producten niet zo duur waren, zouden ze dan nog wel aantrekkelijk zijn?
Ik denk dat ze dan nog steeds aantrekkelijk zijn, want een mooi product is en blijft een mooi product, maar wat het is met high-end producten is dat ze hun hoge prijs hebben door het merk of de kwaliteit, die vaak heel erg goed is, wat er aan vast zit en ik vind dat high-end producten dus ook die prijs horen te hebben.

♥ Welk duur product was zijn geld volledig waard?
Al heb ze niet allemaal zelf betaald, mijn MAC producten zijn hun geld zeker waard, en dit kan ik ook zeggen van mijn Urban Decay Naked basics palette, een product wat ik dagelijks gebruik.
♥ Welk goedkoop product heeft je compleet verrast?
De Collection concealer. Deze kost rond de 5 euro, maar is qua dekking en werking zoveel beter dan sommige duurdere concealers, en dat voor die prijs. Wat erg jammer is, is dat je hem alleen in Londen kunt kopen, maar dat zorgt ervoor dat ik er extra van geniet.


♥ Wat zijn jouw tips om niet te veel producten te kopen of geld er aan uit te geven?

Je moet een soort checklist met vragen voor jezelf maken die je elke keer gebruikt als je een product ziet wat je eigenlijk wilt kopen. Heb ik het echt nodig? Heb ik nog geen vergelijkbaar product? Heb ik nog geen kleuren die hier op lijken? Ga zo maar door. Uiteindelijk kom je er dan vaak achter dat je het onnodig is om te kopen en laat je het liggen (soms met pijn in het hart).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten