dinsdag 10 november 2015

MAC Lipstick - Diva


Naast Soft & Gentle kreeg ik voor mijn verjaardag ook de lipstick Brave, eentje die ik al een lange tijd wilde. Hoewel ik normaal gesproken bijna alleen maar roze kleuren draag en heel af en toe rood, wou ik deze kleur ook erg graag proberen. Dit is de tweede MAC lipstick die ik in mijn stash heb liggen, en ik ben er onwijs blij mee.



De huls en het doosje zijn allebei heel mooi en chique. De huls is zwart met erin gegraveerd MAC. Ik denk niet dat ik de enige ben die de doosjes bewaard alleen al omdat ik ze zo mooi vind? Diva is een lipstick met een matte finish. Zelf vind ik matte lipsticks het mooist en ook het fijnst omdat ze veel langer blijven zitten en je ze ook minder vaak bij hoeft te werken. Glanzende lipsticks zijn niet mijn ding dus ben ik blij dat deze kleur een matte finish heeft.


De kleur is moeilijk te omschrijven. Als je naar de lipstick kijkt lijkt hij meer bruinig, maar zo snel je hem swatcht is het een diep donker rood/paarse kleur. Vroeger had ik deze kleur verschrikkelijk gevonden, maar sinds ik hem bij vriendinnen en op foto's heb gezien is dit een kleur geworden die ik graag zou willen hebben. Het is niet een kleur die ik elke dag zou dragen - waarvan ik ook niet weet of ik het durf -, maar voor feestjes en andere speciale gelegenheden is hij heel mooi.

Links - zonder flits, rechts - met flits.

Dan de swatches en de foto waarop je kunt zien hoe de lipstick eruit ziet aangebracht op mijn lippen. Ik heb een erg lichte huid en had gedacht dat Diva me nog bleker zou maken, maar dit was niet het geval. Wel heb ik hem niet heel donker aangebracht, dat zou misschien nog verschil kunnen maken.

Ik ben helemaal verliefd op Diva en zal hem zeker vaak naar feestjes of als ik uitga dragen. Het is een gewaagde kleur, maar wel een hele mooie. MAC lipsticks hebben wel een redelijk prijskaartje en kosten €19,50 per stuk. In ruil daarvoor krijg je een goed gepigmenteerde lipstick van uitstekende kwaliteit, dus dat geld is 'ie dubbel en dwars waard. Bestellen kan via maccosmetics.nl en douglas.nl, maar je kunt hem natuurlijk ook bij de MAC counter en in sommige Douglas filialen kopen.


Welke MAC lipstick is jou favoriet?

Liefs, Romy

1 opmerking: