woensdag 18 november 2015

Things I love (about autumn) #3


Aangezien mijn vorige twee Things I Love artikelen goed bekeken werden en dus in de smaak vielen leek het me leuk weer een keer zo'n artikeltje te schrijven, maar nu met een thema, namelijk de dingen waarvan ik houd in de herfst. De zomer blijft natuurlijk mijn fave, maar de herfst heeft ook echt wel zijn leuke kanten en die laat ik vandaag zien.


Allereerst de prachtige zonsondergangen (als het niet te slecht weer is). De mooie oranjerode gloed die door de hele lucht te zien is en ook mijn kamer 's avonds binnenvalt vind ik echt genieten en probeer ik vaak ook op de foto te krijgen, wat vaak niet lukt, haha.Mijn moeder die sinds kort steeds meer bezig is met fotografie is de laatste tijd bij zonsondergang buiten te vinden, en haar lukt het wel met mooie plaatjes thuis te komen. Het wordt dan wel vroeger donker, maar dit zorgt juist voor een lekker knus, cozy gevoel. Geurkaarsjes erbij, een bakje thee, en je overleeft de herfst zonder problemen.


Zodra de herfst aanbreekt start het seizoen van het zogenaamde 'sweather weather', hoe het altijd zo mooi gezegd wordt. Dit valt helemaal in mijn straatje, want zodra ik thuis kom van school trek ik een lekkere dikke trui aan en jump ik mijn bed in. Vooral oversized truien zijn echt mijn favoriet, niet alleen voor thuis hoor, maar natuurlijk ook gewoon naar school wat ik super comfy vind. Sjaals zijn ook echt onmisbaar op de gure dagen, vooral sjaals die lekker fluffy zijn houden je lekker warm en helpen me ook nog eens om minder snel verkouden te worden. Nu het wat kouder wordt kunnen we ons weer wat warmer en dikker aan gaan kleden en dit vind ik eerlijk gezegd geen enkel probleem.


Aangezien mijn zomergarderobe nog in mijn kast hangt en de helft van mijn truien en warmere kleren niet meer past of uit de mode is wordt het natuurlijk ook tijd om nieuwe kleren aan te schaffen. Leuk voor mij, minder leuk voor mijn portemonnee. Twee jaar lang dezelfde herfst/winterkleren aan is natuurlijk geen probleem, maar ik raak zelf heel snel uitgekeken op kleren dus als oktober aanbreekt ga ik alle sites en winkels weer af op zoek naar nieuwe, leuke kleren die me dat seizoen weer warm en blij gaan maken.


Iets wat ik vroeger elk jaar deed, maar tegenwoordig eigenlijk bijna nooit meer is pompoenen kerven. Ik vond het heerlijk om eerst de pompoen uit te hollen met een lepel en vervolgens leuke en gekke figuren in mijn pompoen te maken. Altijd was ik er weer uren zoet mee en was ik zeer tevreden met het resultaat wat ik na dat harde werken had neergezet. Bij ons in het Dorp en sowieso in Nederland wordt Halloween niet zo groot gevierd als ik bijvoorbeeld Amerika. Wanneer heel Instagram weer volstaat met foto's van Halloween feestjes en de mooiste outfits baal ik toch wel een beetje dat Halloween hier niet zo'n groots gebeuren is.


Ik kom niet vaak bij Starbucks, maar wanneer ik er kom en ze er zijn, neem ik for sure de pumpkin spice latte. Zelf heb ik nog nooit pompoen op dus of dit drankje er echt naar smaakt kan ik niet vertellen, maar als je fan bent van pepernoten en speculaas moet je dit zeker weten halen! Na de eerste slok die ik er jaren terug van nam is dit echt mijn favoriete winterdrankje geworden, en ik vind het dus erg jammer dat er geen Starbucks dicht in mijn buurt zit. Natuurlijk kan je ook zelf aan de slag gaan en zelf je eigen pumpkin spice latte maken (iets wat ik binnenkort zeker ga doen), maar ik denk dat die van Starbucks toch echt wel het lekkerst blijven.


Nog steeds vind ik het heel fascinerend om te zien hoe groene blaadjes van groen naar rood, oranje en vervolgen bruin gaan. Als kind kwam ik vaak in het bos en dan nam ik de mooist gekleurde blaadjes mee naar huis om ze dan vervolgens tussen een dik boek te stoppen waar ze mooi bewaard bleven - en er dan vervolgens helemaal niks meer mee te doen -. Ook het zien dat al die blaadjes aan het eind van de herfst niet meer aan de bomen zitten maar op de grond liggen vind ik heel gek. Het oogt wel wat kaal, maar je komt wel de mooiste blaadjes tegen als je goed op zoek gaat.


DIT! Net als dat ik er in de winter van houd om door zo'n perfect, onaangeraakt dik pak sneeuw te lopen vind ik het ook heerlijk om op krakende blaadjes te stappen. Ik weet niet wat het is, maar op een of andere manier geeft dit me echt een gevoel van voldoening en vind ik het heerlijk om te doen, haha. 


Wanneer ik thuis kom van school gaat een warm drankje er bij mij altijd wel in om me even lekker op te warmen. Thee is eigenlijk altijd al wel mijn favoriet geweest en dit drink ik het hele jaar door, maar warme chocomel en dan vooral met cacao-poeder en mini marshmallows blijft wel echt het lekkerst in de koude maanden. Sowieso vind ik chocola superlekker en gaat het er altijd wel in.


Als laatste de geur van de verse blaadjes en de natuur. Net zoals ik van de geur van verse regen en gemaaid gras hou vind ik dit ook heerlijk. Af en toe een wandeling maken en het bos in gaan is heel fijn en zeker om dan je longen te vullen met de verse frisse herfstgeur.


Genoeg redenen dus om niet depressief te worden omdat de zomer voorbij is, maar juist blij te zijn dat de herfst begint. Warme lekkere drankjes zijn weer overal te vinden, de winkels vullen zich met heerlijk warme en leuke kleren en vooral de veranderingen die je aantreft in de natuur zijn iets waarom ik van de herfst houd. Voordat de winter aanbreekt en het nog kouder wordt kunnen we nog even genieten van de herfst, en zolang dat nog kan zal ik het ook zeker doen?

Wat vind jij leuk aan de herst?

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten